Lakossági BNPL fizetési megoldás – IzzyPay

0

Mi az a BNPL fizetési megoldás?

“Vásárolj most, fizess később!”

Egy új fizetési megoldása, mely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a megvásárolt termékeket csak később fizessék ki, miután a termék már megérkezett, és ki is tudták próbálni.  A szolgáltatás a ShopRenter webáruzházakba teljeskörüen integrálva lesz (2023 március 15-től)

A BNPL szolgáltatás előnyei

  • KÉNYELMES, a megvásárolni kívánt terméket azonnal megrendelheti, fizetni ráér később, átvételt követő 14 napon belül
  • BIZTONSÁGOS, a vásárló még a fizetést megelőzően meggyőződhet arról, hogy pontosan azt az árut kapja meg, amit megrendelt
  • GAZDASÁGOS, ugyanis a BNPL szolgáltatás a vásárló részére nem okoz többletköltséget

Milyen termékkörökre ajánljuk az IzzyPay fizetést

Az IzzyPay a BNPL üzletpolitika szempontjából kifejezetten alkalmasnak tart

bizonyos terméktípusokat, mint például:

  1. Divatáru
  2. Könyvek, ide értendő az e-könyveket és hangoskönyveket is
  3. Sporteszközök és szabadidő tevékenység végzésére alkalmas eszközök, kiegészítők
  4. Játékok
  5. szórakoztató elektronika
  6. Barkács és kertészeti termékek
  7. Lakásfelszerelési termékek, kisbútorok

A fenti lista csak egy iránymutatás, nem zárjuk ki bármilyen webshop kínálatának a megvizsgálását

Az egyes termékek BNPL alkalmasság szerinti elfogadási szempontjai

  1. A BNPL vásárlás tárgyát képező termék vásárlója és felhasználója magánszemély legyen
  2. A kosárérték (implicit a kosárban levő termékek összessége) árszintje ne haladja meg a mindenkori jóváhagyási limitet (30.000 – 40.000.– Ft nagyjából)
  3. A kosárban lévő termékek ne álljanak részben, vagy egészében törvényi korlátozások alatt: pl a fegyvernek minősülő sportszerek (pl légpuska, szerszámíj), robbanásveszélyes termékek és vegyszerek. vagy ne legyenek korhatárhoz kötöttek termékek (pl dohányárú, alkoholtartalmú termékek), ne legyenek potenciálisan egészségre ártalmas termékek (pl étrendkiegészítők, gyógyszerek, stb)
  4. Reputációs kockázatot hordozó termékek (pl szexuális segédeszközök).
  5. BNPL üzletpolitikával összeegyeztethetetlen termékek, vagy terméktípusok, pl romlandó élelmiszer

Mennyi idő múlva kapja meg a vásárlás összegét a webshop?

Megállapodás kérdése. Lehetőség van 1, 7, 14, 30 napos elszámolásra. 

Példa: Ha a Webshop 7 napos elszámolást választ, ez azt jelenti, hogy 7 nap forgalmát egy utalással kap meg tőlünk. Hétfőtől vasárnapig terjedő időszakot a vasárnap utáni kedden utalunk.

Mennyit kell fizetnie a webáruháznak a szolgáltatásért?

Attól függ, milyen gyakori utalást választ a webshop.

1 nap

7 nap

14 nap

30 nap

9,9%

8,9%

7,9%

6,9%

 

Mi történik, ha a vásárló végül nem fizet az Izzypay-nek?

Ez az IzzyPay kockázata, amit Az IzzyPay kezel. A Webshop semmilyen ilyen jellegű kockázatot nem visel.

 

Menny idő a bírálat?

Néhány másodperctől 2-3 percig terjed, de ezt a vásárló nem kell megvárja. Neki instant visszajelzünk, hogy sikeres volt a megrendelés. Ha a például 3 percig tartó bírálat negatív lesz, akkor ezt a választ kapja meg a Webshop tőlünk, aki erről a megszokott csatornáin tájékoztatja a vásárlót, és hívja vissza, hogy más módon fizesse ki a megrendelését.

 

Hogy tudja a webshop jelezni, hogy a terméket átvette a vásárló?

A Webshop adminban státusz átállítással. Vagy manuálisan az IzzyPay rendszerén keresztül, ez a Webshopra van bízva.

Ha a webshop nem minden terméknél szeretné engedélyeznia BNPL fizetést, lesz lehetősége termékeket vagy termék kategóriákat kizárni a fizetési lehetőségből?

Van rá mód,egyeztethetjük a terméklistát és beállítjuk a mi oldalunkon a “Tiltott termékek” között, vagy a shoprenter felületén is lesz erre lehetőség.

 

Szükségem lenne valakire, akivel a szolgáltatás üzleti és technikai részét át tudnám beszélni!

 

Így segíti a BNPL szolgáltatás a webáruházat

 

  • Növekszik a vásárlói kosár értéke. Ágazattól, terméktípustól, célközönségtől és sok egyéb paramétertől függően a A BNPL bevezetését követően az átlagos kosárérték 15-85% közötti növekedése tapasztalható. Könnyebbé válik a magasabb értékű termékek értékesítése.

  • Csökken a kosárelhagyók száma: A BNPL bevezetését követően a befejezetlen vásárlások száma  35%-kal csökkent, ami jelentős volumennövekedést eredményezhet.

  • Javul a vásárlói elégedettség és élmény, csökken a lemorzsolódás. A BNPL bevezetése jelentős mértékben hozzájárul a márkahűség kialakulásához és csökkenti az ügyfél lemorzsolódás mértékét. A zökkenőmentes vásárlási élmény 76%-kal növelheti a vásárlás megvalósulásának valószínűségét.

Csökken az ügyfélszerzés költsége, elsősorban a „Z” generáció tagjai lesznek fogékonyak erre az újdonságra. A felmérésekben résztvevő „Z” generáció (>1996) tagjainak 44%-a részesítette előnyben a BNPL-t bármely más megoldás helyett.

Szüksége lenne valakire, akivel a szolgáltatás üzleti és technikai részét át tudná beszélni?

A codexpress segítéget tud nyújtani a  BNPL szolgáltatás mind az üzleti vonatkozású, mind pedig technikai jellegű kérdéseiben. 

  • Milyen esetekben éri meg bevezetni a halasztott fizetési megoldást?
  • Milyen előnyökkel számolhatunk a BNPL bevezetést követően?
  • Milyen termékköröknél várható a legtöbb haszon a BNPL bevezetésével?
  • Milyen marketing aktivitást érdemes végezni a termék bevezetése kapcsán?
  • Kit szólítsunk meg a marketing kampányokkal

Szüksége lenne valakire, akivel a szolgáltatás üzleti és technikai részét át tudná beszélni?


A codexpress segítéget tud nyújtani a  BNPL szolgáltatás mind az üzleti vonatkozású, mind pedig technikai jellegű kérdéseiben. 

  • Milyen esetekben éri meg bevezetni a halasztott fizetési megoldást?
  • Milyen előnyökkel számolhatunk a BNPL bevezetést követően?
  • Milyen termékköröknél várható a legtöbb haszon a BNPL bevezetésével?
  • Milyen marketing aktivitást érdemes végezni a termék bevezetése kapcsán?
  • Kit szólítsunk meg a marketing kampányokkal?

Codexpress szaktanácsadója: 

Folkmann Ferenc,
e-commerce szakértő,
b2b szakértő

email: info@codexpress.hu
tel: 20/805-1747