Mi az a BNPL fizetési megoldás?
“Vásárolj most, fizess később!”
Egy új fizetési megoldása, mely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a megvásárolt termékeket csak később fizessék ki, miután a termék már megérkezett, és ki is tudták próbálni. A szolgáltatás a ShopRenter webáruzházakba teljeskörüen integrálva lesz (2023 március 15-től)
A BNPL szolgáltatás előnyei
- KÉNYELMES, a megvásárolni kívánt terméket azonnal megrendelheti, fizetni ráér később, átvételt követő 14 napon belül
- BIZTONSÁGOS, a vásárló még a fizetést megelőzően meggyőződhet arról, hogy pontosan azt az árut kapja meg, amit megrendelt
- GAZDASÁGOS, ugyanis a BNPL szolgáltatás a vásárló részére nem okoz többletköltséget
Milyen termékkörökre ajánljuk az IzzyPay fizetést
Az IzzyPay a BNPL üzletpolitika szempontjából kifejezetten alkalmasnak tart
bizonyos terméktípusokat, mint például:
- Divatáru
- Könyvek, ide értendő az e-könyveket és hangoskönyveket is
- Sporteszközök és szabadidő tevékenység végzésére alkalmas eszközök, kiegészítők
- Játékok,
- szórakoztató elektronika
- Barkács és kertészeti termékek
- Lakásfelszerelési termékek, kisbútorok
A fenti lista csak egy iránymutatás, nem zárjuk ki bármilyen webshop kínálatának a megvizsgálását
Az egyes termékek BNPL alkalmasság szerinti elfogadási szempontjai
- A BNPL vásárlás tárgyát képező termék vásárlója és felhasználója magánszemély legyen
- A kosárérték (implicit a kosárban levő termékek összessége) árszintje ne haladja meg a mindenkori jóváhagyási limitet (30.000 – 40.000.– Ft nagyjából)
- A kosárban lévő termékek ne álljanak részben, vagy egészében törvényi korlátozások alatt: pl a fegyvernek minősülő sportszerek (pl légpuska, szerszámíj), robbanásveszélyes termékek és vegyszerek. vagy ne legyenek korhatárhoz kötöttek termékek (pl dohányárú, alkoholtartalmú termékek), ne legyenek potenciálisan egészségre ártalmas termékek (pl étrendkiegészítők, gyógyszerek, stb)
- Reputációs kockázatot hordozó termékek (pl szexuális segédeszközök).
- BNPL üzletpolitikával összeegyeztethetetlen termékek, vagy terméktípusok, pl romlandó élelmiszer
Mennyi idő múlva kapja meg a vásárlás összegét a webshop?
Megállapodás kérdése. Lehetőség van 1, 7, 14, 30 napos elszámolásra.
Példa: Ha a Webshop 7 napos elszámolást választ, ez azt jelenti, hogy 7 nap forgalmát egy utalással kap meg tőlünk. Hétfőtől vasárnapig terjedő időszakot a vasárnap utáni kedden utalunk.
Mennyit kell fizetnie a webáruháznak a szolgáltatásért?
Attól függ, milyen gyakori utalást választ a webshop.
1 nap |
7 nap |
14 nap |
30 nap |
9,9% |
8,9% |
7,9% |
6,9% |
Mi történik, ha a vásárló végül nem fizet az Izzypay-nek?
Ez az IzzyPay kockázata, amit Az IzzyPay kezel. A Webshop semmilyen ilyen jellegű kockázatot nem visel.
Menny idő a bírálat?
Néhány másodperctől 2-3 percig terjed, de ezt a vásárló nem kell megvárja. Neki instant visszajelzünk, hogy sikeres volt a megrendelés. Ha a például 3 percig tartó bírálat negatív lesz, akkor ezt a választ kapja meg a Webshop tőlünk, aki erről a megszokott csatornáin tájékoztatja a vásárlót, és hívja vissza, hogy más módon fizesse ki a megrendelését.
Hogy tudja a webshop jelezni, hogy a terméket átvette a vásárló?
A Webshop adminban státusz átállítással. Vagy manuálisan az IzzyPay rendszerén keresztül, ez a Webshopra van bízva.
Ha a webshop nem minden terméknél szeretné engedélyeznia BNPL fizetést, lesz lehetősége termékeket vagy termék kategóriákat kizárni a fizetési lehetőségből?
Van rá mód,egyeztethetjük a terméklistát és beállítjuk a mi oldalunkon a “Tiltott termékek” között, vagy a shoprenter felületén is lesz erre lehetőség.
Szükségem lenne valakire, akivel a szolgáltatás üzleti és technikai részét át tudnám beszélni!
Így segíti a BNPL szolgáltatás a webáruházat
- Növekszik a vásárlói kosár értéke. Ágazattól, terméktípustól, célközönségtől és sok egyéb paramétertől függően a A BNPL bevezetését követően az átlagos kosárérték 15-85% közötti növekedése tapasztalható. Könnyebbé válik a magasabb értékű termékek értékesítése.
- Csökken a kosárelhagyók száma: A BNPL bevezetését követően a befejezetlen vásárlások száma 35%-kal csökkent, ami jelentős volumennövekedést eredményezhet.
- Javul a vásárlói elégedettség és élmény, csökken a lemorzsolódás. A BNPL bevezetése jelentős mértékben hozzájárul a márkahűség kialakulásához és csökkenti az ügyfél lemorzsolódás mértékét. A zökkenőmentes vásárlási élmény 76%-kal növelheti a vásárlás megvalósulásának valószínűségét.
Csökken az ügyfélszerzés költsége, elsősorban a „Z” generáció tagjai lesznek fogékonyak erre az újdonságra. A felmérésekben résztvevő „Z” generáció (>1996) tagjainak 44%-a részesítette előnyben a BNPL-t bármely más megoldás helyett.
Szüksége lenne valakire, akivel a szolgáltatás üzleti és technikai részét át tudná beszélni?
A codexpress segítéget tud nyújtani a BNPL szolgáltatás mind az üzleti vonatkozású, mind pedig technikai jellegű kérdéseiben.
- Milyen esetekben éri meg bevezetni a halasztott fizetési megoldást?
- Milyen előnyökkel számolhatunk a BNPL bevezetést követően?
- Milyen termékköröknél várható a legtöbb haszon a BNPL bevezetésével?
- Milyen marketing aktivitást érdemes végezni a termék bevezetése kapcsán?
- Kit szólítsunk meg a marketing kampányokkal
Szüksége lenne valakire, akivel a szolgáltatás üzleti és technikai részét át tudná beszélni? A codexpress segítéget tud nyújtani a BNPL szolgáltatás mind az üzleti vonatkozású, mind pedig technikai jellegű kérdéseiben.
Codexpress szaktanácsadója: Folkmann Ferenc, email: info@codexpress.hu |